Zaalvoetbal – “Naam ‘Proost Lier” meer op de kaart zetten”

clip_image002_66-largeLIER –  Zaalvoetbalclub Proost Lier maakt zich op voor een zevende opeenvolgend seizoen in eerste nationale. De club is een vaste waarde geworden op het hoogste niveau van het zaalvoetbal. Het wil nu meer werk maak van zijn naam en sportief zo hoog mogelijk scoren. Sportatelier volgt in verschillende delen, het commerciële, het sportieve en de jeugdaspect, de voorbereidingen op het nieuwe seizoen. In het eerste deel vertellen Tim Van Keer en Ingrid Lens meer over de commerciële vooruitgang.

Manager Tim Van Keer en commercieel verantwoordelijke Ingrid Lens zijn niet alleen in het dagelijks leven een tandem. Ook bij ZVK Proost Lier werken ze samen om de club op commercieel vlak op de kaart te zetten.

“Het is duidelijk dat er een nieuwe wind waait bij Proost Lier. Wij zijn sinds enkele jaren een blijver in eerste klasse maar het was tot voor kort moeilijk om een balans te vinden tussen het sportieve en onze structuur. Die groeipijnen zijn nu van de baan”, vertelt Tim.

Dit betekent dat er naast het veld extra inspanningen worden gedaan om de naam ‘Proost Lier’ bekender te maken. “We moesten communicatief en commercieel nieuwe stappen zetten. Concreet betekende dit een verbetering van onze website met een moderner logo, sponsors en partners meer in de watten leggen en het regelmatig uitsturen van een digitale nieuwsbrief waarin sponsors in de kijker worden gezet. De afgelopen jaren is ons budget steeds licht gegroeid waardoor je altijd afhankelijk blijft van sponsors.”

Dit seizoen zullen deze sponsors opnieuw goed ontvangen worden. “We bieden driemaal per seizoen een VIP-diner aan. Je merkt dat dit belangrijke momenten zijn om te netwerken. Met de club denken we er trouwens ook kleine gerechten aan te bieden voor de andere supporters.”

Die supporters moeten vanaf de eerste competitiewedstrijd in september ook meer beleving ondervinden in de sporthal De Komeet. “We ondervonden dat tijdens sommige wedstrijden  doodse momenten de kop opstaken. Daarom hebben we vanaf dit seizoen een nieuwe dj om de sfeer er in te houden en er komt een grote tifo in de zaal”, legt Ingrid uit.

Naast een groeiend budget lijken meer en meer Lierenaren de weg naar de zaal te vinden. “Hierin hebben we nog veel potentieel. Maar vorig seizoen hadden we toch een gemiddelde van 200 toeschouwers. Het jaar voordien schommelde dit nog tussen de 120 en 150. We kunnen makkelijk 428 supporters ontvangen. De samenwerking met de jeugd van Lierse SK trekt zeker ook nieuwe supporters aan”, besluit Tim.

Voor de eigen evenementen is het uitkijken naar:

–    vrijdag 21 augustus voor het 6de internationaal tornooi met Hamme, FT Antwerpen en het Nederlandse Den Hommel

–    donderdag 10 september met de voorstelling van de spelers in Het Elzenhof op de Grote Markt

Om op een gezonde manier te kunnen groeien, dankt ZVK Proost Lier zijn sponsors als Café Waregem, Fintro, BMW Garage Smets, Marie Fleur, het Broodhuys en Schilderwerken Joeri Heylen.